Suomen parhaan golfkentän tittelistä erilaisissa kansallisissa ja kansainvälisissä rankingeissa kilpaileva kenttätrio on solminut sopimuksen yhteistyöstä. Vaikka kenttien välillä on totuttu näkemään kilpailuasetelmaa keskinäisestä paremmuudesta, kenttätrion johtohenkilöt katsovat kilpailun taustalle ja nostavat keskiöön tuoreiden kumppaneiden välillä vallitseva yhteisen arvomaailman - kaikki kolme kenttäyhtiötä pyrkivät tarjoamaan asiakkailleen erittäin laadukkaita, premium-tason golfkokemuksia.
”Jotta voimme kehittää omia kenttiä ja palveluja, on tärkeää tehdä hyvää yhteistyötä ja vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia muiden huippukenttien kanssa”, toteaa Kytäjä Golfin toimitusjohtaja Jukka Koivu.
”Terve kilpailu tekee kaikille hyvää ja kirittämällä toisiamme palvelemme golfareita paremmin”, Koivu täydentää.
Kenttätrion yhdenmukaisuutta lisää kaikilla käytössä oleva green fee -hinnoittelun malli, jossa hinnat joustavat 60-120 euron välillä sesongin, kellonajan ja kysynnän mukaan. Kolmikon omille sitoutuneille pelaajille yhteistyö avaa kuitenkin lisää eksklusiivisia etuuksia keskinäisen green fee -hinnoittelun kautta.
Kenttien omat pelioikeutetut osakkaat vierailevat kolmikon kentillä 30 euron hintaan ja pelioikeuden vuokranneet 45 eurolla (etuudet eivät ole voimassa kilpailuissa eikä erikoistilaisuuksissa).
”Osakkaiden ja sitoutuneiden pelaajiemme tyytyväisyys on meillä kaikilla strategioidemme keskiössä ja uskomme, että kotimaisten kansainvälisen tason huippukenttien kanssa tehtävä yhteistyö vahvistaa ja edesauttaa sen toteutumista. Meillä Linnalla on jo ennestään laaja verkosto yhteistyökohteita ulkomailla, ja nyt pelaajamme nauttivat vastaavista eduista myös kotimaassa”, iloitsee Linna Golf Oy:n toimitusjohtaja Esa Honkalehto.
Yhteistyö ei rajoitu tavanomaiseen kenttien omien pelaajien etuuksia laajentavaan yhteistyöhön vaan tähtää myös liiketoiminnan kehittämiseen niin myynnillisesti kuin markkinoinnillisesti. Kentillä uskotaan yhteiseen tuotteistukseen, jolla pyritään sekä kotimaan että ulkomailta Suomeen suuntautuvan matkailun edistämiseen.
Vaikka kentät eivät sijaitse aivan naapurissa, kenttäkolmikko uskoo, että korkealaatuisia golfkokemuksia janoavat matkailijat ottavat yhteistyön hedelmät lämmöllä vastaan.
”Kansainvälisillä golfmarkkinoilla Suomi ei ole vielä lyönyt itseään läpi. Golfmatkailusta löytyy paljon potentiaalia, johon kenttäyhteistyön kautta on mahdollista tarttua. Nyt sovittu yhteistyö tukee hyvin aiempia toimia markkinointiin liittyen ja toimii varmasti pääavauksena muullekin yhteistyölle kenttien välillä”, kommentoi Nordcenterin toimitusjohtaja Antti Ahti.