Klubimatka 2017

Kytäjä Golfin klubimatka Viron Saarenmaalle

Seuran historian kolmas Klubimatka tehtiin 8. -10.9.2017 Viron Saarenmaalle.

Matkaan lähti mukaan kaikkiaan 22 henkilöä, joista osa nousi bussiin jo varhain perjantai-aamuna Kytäjältä ja pääkaupunkiseudun väki liittyi iloiseen ryhmään Helsingin länsisatamassa.

Laivamatka Tallinnaan taittui herkullisen meriaamiaisen parissa ja Tallinnasta matka jatkui bussilla kohti Saarenmaata. Pari tuntia matkustettiin Virtsuun, jossa bussi ajoi lauttaan kohti Kuivastua ja edelleen Saarenmaan keskustassa sijaitsevaa hienoa kylpylähotelli Grand Rose Spata, johon koko porukkamme majoittui.

Perjantai-ilta oli kaikille vapaata ohjelmaa. Osa suuntasi allasosaston kautta illalliselle ja osa kävi katsomassa nähtävyyksiä ja sen jälkeen illallisella.

Lauantaiaamuna nautitun herkullisen aamiaisen jälkeen hypättiin bussiin ja suunnattiin viiden minuutin ajomatkan päässä olevalle Saare Golfin kentälle. Edessä oli haastavia osin kapeitakin väyliä, joita ympäröi vesi, joten haasteita riitti varmasti jokaiselle pelaajalle. Kenttä oli pienestä tihkusateesta huolimatta hyvässä kunnossa ja sillä oli ilo pelata.

Ensimmäisen kisapäivän jälkeen suunnattiin takaisin hotellille ja kylpylän kautta yhteiselle illalliselle hotellin kellariravintolaan. Ennen maistuvaa kolmen ruokalajin illallista julkaistiin ensimmäisen päivän tulokset, jonka pohjalta jury oli laatinut lähtölistan seuraavalle päivälle.

Ensimmäisen päivän parhaimmistoa olivat miesten puolelta Kenneth Halin, Karri Avomäki, Markku Nokso-Koivisto ja Juhani Saarinen. Naisten puolelta parhaimmistoa olivat Paula Nokso-Koivisto, Terhi Vuorinen, Heidi Saarinen ja Susanna Matero-Gört.

Sunnuntain toiselle kierrokselle lähdettiin kukonlaulun aikaan, alkaen klo 7.50. Sade pysytteli huonoista sääennusteista huolimatta pääasiallisesti poissa ja toinenkin kisapäivä päästiin maaliin suhteellisen kuivassa kelissä.

Miesten puolelta lopputuloksissa piikkipaikalle nousi ensimmäisen päivän kakkonen, Karri Avomäki,  toiseksi nousi hienosti viidenneltä sijalta Juho Saarinen ja kolmanneksi sijoittui Markku Nokso-Koivisto. Naisten puolelta piikkipaikan vei selkein lukemin ensimmäisenäkin päivänä upeaa golfia pelannut Paula Nokso-Koivisto, toiseksi nousi takaa-ajo asemasta Pirjo Halin ja kolmannen sijan pokkasi Terhi Vuorinen. Voittajat palkittiin taas kuohuviineillä sekä upeilla kahden hengen lahjakorteilla, johon sisältyi laivamatkat ja hotelliyö Tallinnaan. Lämpimät onnittelut voittajille!

Sunnuntai-iltapäivällä lähdettiin suoraan Saare Golfin klubilta kotimatkalle ja illallinen nautittiin upealla uudella Tallink Shuttle laivalla. Perillä Helsingissä joukko väsyneitä mutta tyytyväisiä golffareita jatkoi yöunille kotia kohden.

Erilaisia toiveita ensi vuoden klubimatkan kohteesta heitettiin ilmoille. Minne ikinä päädymmekin, siitä sitten lisää ensi keväänä.

Lämmin kiitos kaikille mukana olleille. Meillä oli pelillisesti haasteellinen, mutta muuten iloisen naurun ja puheensorinan täyttävä klubimatka.